HUKUK VE MEVZUAT KOMİSYONU

 

Değerli Meslektaşlarım,

 

 

    AHEF Yönetim Kurulu olarak bir yılımızı doldurmuş bulunmaktayız. Bu bir yıllık süreçte en fazla üzerinde durduğumuz konulardan birisi de kurumsallaşmadır. Biz kurumsallaşmaya mesleki geleceğimiz açısından hayati derecede önem veriyoruz. Bunun için doğal olarak komisyonların çalışma planlarında ve işleyişinde revizyona gitmek kaçınılmaz olmuştur. 

 

   Bu kurumsallaşma sürecinde örnek olması gereken komisyon da Hukuk ve Mevzuat Komisyonudur. Komisyonumuz geçirdiğimiz bir yıllık sürede gönüllülük esasına göre çalışmış ve başarılı çalışmalar çıkmıştır. Büyüyen ve güçlenen AHEF’e paralel olarak komisyonumuzda üzerine düşen görevleri mütemadiyen yerine getirmiştir. Bu süreçte öğrendiğimiz en önemli şey artık bütünü kapsayan ve il derneklerimizle korelasyon içinde olan bir çalışma esasına uymamızın zorunluluk olduğudur. Böylece hem reaksiyonel olmak hem de üyelerimizin haklarını daha iyi savunabilmek, işleyişi daha iyi hale getirmek, derneklerimizi daha aktif kılmak ve verimliliği artırmak bağlamında Hukuk ve Mevzuat Komisyonu’nun çalışma usullerinde bir takım değişiklikler yaptık. 

 

    Burada şunu da belirtmeliyim ki, üyelerimizden hukuki sorunlarıyla ilgili sürekli yardım talepleri almaktayız ve elimizden geldiği kadar hepsine yetişmeye çalışıyoruz ve yetiştik de. Ancak bize iletilen sorunlardan bazıları var ki, yerel düzeyde çözülebilecek basit bir sorunken bizlere iletilmekte,  hem de dernek yönetimini haberi olmadan. 

 

    Kurumsallaşmanın yanında artan iş yükü ve ihtiyaçlara yönelik bir planlama gerçekleştirilmiştir. 

 

    Değerli Arkadaşlar, yanlış anlaşılmasın, bizler bundan şikayetçi değiliz. Elimizdeki imkanlar dahilinde yardımcı oluyoruz. Ancak Hukuk ve Mevzuat Komisyonu olarak AHEF ailesinin yerel düzeyde hukuki sorunlarının yanında üyelerimizin ulusal düzeydeki , mevzuat sorunlarıyla da ilgileniyoruz. Yönetmelik çalışmalarının içerisinde sürece her aşamada müdahil oluyoruz.

 

    Bu tür il bazında çözülecek sorunlar bizlerin çalışmalarını yavaşlatmakta. Üstelik kurumsallaşmanın gereği olarak hukuki işler belirli bir silsileyi takip etmek zorundadır. Bu kurumsallaşma süreci hem komisyonumuzun işleyişini ve verimliliğini artıracak, hem de kurumsal bir hafızanın yerleşmesini sağlayacaktır. Hukuk ve Mevzuat Komisyonumuzun kurumsallaşma adına oluşturduğu çalışma planımız ve işleyişini yeniden şekillendirdik ve sizlerle bunu paylaşmak istedik.  Komisyonumuz çalışmalarına devam ederken yapılan revizyon çerçevesinde il temsilcileri oluşturulmuştur. İl temsilcilerini dernek yönetimleri istediği zaman değiştirip AHEF hukuk ve Mevzuat Komisyonu Başkanına bildirebilirler. 

 

    Ekte hem işleyiş planını ve il temsilcileri listesini paylaşıyorum. Komisyonumuzu ilk kurduğumuzdaki gibi toplu davranmamızı gerektiren olaylarda il temsilcileri yoluyla bilgi aktarılacaktır.

 

     Her zamanki gibi Kurumsal mücadelemizin başarıya ulaşması dileklerimle herkese başarılar dilerim.

 

    Saygılarımla



       Dr.H.Şenol ATAKAN       
Aksaray Aile Hekimleri Derneği Başkanı
 AHEF Yönetim Kurulu Sayman Üyesi
  AHEF Hukuk ve Mevzuat Kom.Bşk.


İletişim Bilgileri : 

Dr.H.Şenol ATAKAN  :    0 532 383 26 23  - senolatakan@hotmail.com_Komisyon Başkanı

Dr.Hakan UZUN :    0 532 627 67 32  - drhakanuzun_14006@hotmail.com_Komisyon Genel Sekreteri

 

İL TEMSİLCİLERİNİ GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN

 

 

ÇALIŞMA PLANINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN

PAYLAŞ: